SELEPAS TEORI R.A.H.M.A.N

Ramai pehak bersetuju bahawa Najib telah melengkapkan teori RAHMAN. Walaupun belum 40hari Najib di takhta, sudah ada pihak yang mula berbicara pasal siapa selepas Najib. Ramai pengiat politik dalam Pakatan Rakyat terutamanya meramalkan Umno dan BN akan kecundang dalam pilihanraya umum ke 13 nanti. Jika benarlah BN tumbang dan PR memerentah, siapakan PM nya. Adakah Anwar, Hadi ataupun Lim kit siang??? Jika Umno dan BN masih berkuasa, tentunya Najib masih di nobat sebagai Perdana Menteri.

Selepas teori RAHMAN, teori apa pula? Teori ANWAR? Teori HADI? Teori LKS? Kita tunggu Kabinet Bayangan PR - yang dibentuk oleh Ketua Pembangkang, DSAI ? Mungkin banyak pehak sedang membuat kajian dan telahan terhadap kemunculan sebuah teori baru bagi mengantikan RAHMAN.
Apapun yang akan berlaku dan terjadi pastinya sejajar dengan Sunnahtullah.
Maka marilah kita mengkaji Sunnahtullah untuk mencari jawabannya.

4 comments:

Anonymous said...

salam..selepas teori RAHMAN akan ada teori MAHATHIR pula..

M-Muhyiddin Yasin
A-Ahmad Zahid Hamidi
H-Hishamuddin
T-tak tahu lagi..cari la..
zaiyusri_guys@yahoo.com.my

wan latif said...

Teori MAHATHIR...

Satu permulaan yang baik untuk dimulakan..

LeeSlimShady said...

Teori itu pada awalnya hanya sebagai spekulasi.....

tetapi bila dilihat hanya itulah saja lah takdir politik UMNO dan Najib.....

Perubahan peralihan pasti akan berlaku

Unknown said...

Saudara
Teori RAHMAN ujud sudah hampir 20 tahun sebenarnya dan sudah banyak di bicangkan secara ilmiah dan tafsiran .Ini semua satu petunjuk dari Tuhan agar manusia mengerti tentang kejadian allam ini.Tapi tahu kah kalu kita bacac Al kuran setiap perkataan akan Al RAHMAN di ikuti dengan Al RAHIM.
Makna Al Rahmah ialah sifat Allah yang pemurah kepada sekelian manusia atas muka bumi ini.Ia memberi kemurahan pada siapa saja di kehendaki yang kafir dan yang mukmin beriman.Tetapi AL RAHIM adalah mengasihi.Sikap Tuhan yang pengasih.Mengasihi adalah pada orang yang beriman atau yang mukmin saja .Orang islam tak semistinya orang beriman.Tapi mukmin orang islam yang beriman.Ini menunjukan bahawa Terori AL RAHIM akan muncul dan pemimpin yang akan menyambong pemerentahan Malaysia terdiri dari orang yang di sayangi Allah orang mukmin.Oleh itu fikir fikir kan lah siapa selepas najib.